1403-08-01 04:20
48
0
91825
گپ و گفت صمیمی با نخبه قرآنی گرگانی:

«حجاب» دژی در برابر هجمه‌های دشمن است

نخبه قرآنی در گرگان، حجاب را یک دژ مستحکم در برابر هجمه‌های دشمنان برشمرد و گفت: برای هر چیز زکاتی است و زکات زیبایی پاکدامنی و حجاب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، حجاب یکی از آموزه‌های حیات‌بخش قرآن کریم است و از جایگاه رفیعی برخوردار است تنها با وجود عفاف و حجاب اسلامی در بستر روابط اجتماعی است که می‌توان انتظار داشت جامعه از امنیت و سلامت کافی برای برقرای اخلاق الهی و رشد و شکوفایی فضائل انسانی برخوردار شود.

امام صادق علیه السّلام فرمودند: مَن قَرَا القُرآن و هو شابّ مُؤمِنٌ، اختَلَطَ القُرآنُ بلَحمِهِ و دَمِهِ؛ هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خون او در می‌آمیزد بدون شک قرآن خواندن در زندگی فردی و اجتماعی ما در رفتار، کردار و اخلاق ما تاثیر مستقیم دارد.

امام در ادامه می‌فرمایند: قرآن کلام الهی است که تاثیر مثبت در روحیه انسان می‌گذارد علاوه بر این قرآن همیشه مایهٔ آرامش بوده و باعث شده در سخت‌ترین و پرتنش‌ترین شرایط هم بتوانم آرامش خودم را حفظ کنم و به خوبی کارها و وظایفی که برعهده گرفتم را انجام دهم.

عطیه جلالی نوجوان ۲۲ ساله‌ای است که توانست ۲۵ جزء از قرآن کریم را حفظ کند و در گفتگو با خبرنگار «گلستان ما» گفت: متولد سال ۱۳۸۱ هستم و رشته تحصیلی‌ام ادبیات علوم انسانی است از هفت سالگی قرآن را آموختم مادرم اولین بار مرا به دارالقران فرستاد و توانستم جزء ۲۹ و ۳۰ را حفظ کردم و بعد موسسه‌ام را عوض کردم و به موسسه علی بن موسی الرضا ع رفتم و کم کم ۲۵ جزء قرآن کریم را حفظ کردم.

بانوی نوجوان نخبه گرگانی با خواندن آیه «أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُ الْقُلُوبُ» گفت: همیشه خواندن این دعا به من آرامش می‌دهد؛ قرآن خیلی جاها به من کمک کرده است و من حقیقتاً معجزات بسیاری را در این مسیر دیدم.

جلالی افزود: مادرم بسیار علاقمند بود که من و خواهرم حافظ کل قرآن کریم شویم خواهرم از سه سالگی مشغول حفظ قرآن شد و من هم کنار خواهرم این مسیر نورانی را آغاز کردم.

وی گفت: موقع امتحانات همیشه با خواندن آیات قرآن آرامش می‌گرفتم و همیشه سعی می‌کنم وقتی بیرون می‌روم حتماً آیت الکرسی بخوانم معتقدم آیت الکرسی از من در برابر حوادث محافظت می‌کند.

این بانوی نخبه قرآنی با اشاره به اینکه مادرم، من و خواهرم را بیمه حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام علی (ع) کرده است، گفت: یکی از بزرگترین آرزوی مادرم این است که من و خواهرم حافظ کل قرآن شویم و تلاش می‌کنم این آرزوی مادرم را محقق کنم.

جلالی از رزومه موفقیت‌های قرآنی‌اش در گفتگو با خبرنگار «گلستان ما» گفت: مسابقات دارالقران که در سطح مدارس برگزار می‌شد شرکت می‌کردم و همیشه در سطح شهرستانی در مقطع حفظ ویژه و حفظ عمومی رتبه اول را کسب می‌کردم چون پشت کنکور بودم چند سال در مسابقات قرآنی شرکت نکردم.

وی ادامه داد: در مسابقات قرآنی که به صورت استانی برگزار می‌شد توانستم مقام دوم و سوم را در رشته حفظ قرآن کسب کنم.  

جلالی عملیات افتخار آمیز وعده صادق ۲ که توسط نیروهای مسلح ایران انجام شد را یک افتخار بزرگ دانست و گفت: این عملیات که با رمز یا رسول الله با غرش موشک‌های ایرانی به سمت اسراییل شلیک شد دل همه مسلمانان جهان را شاد کرد امیدوارم شاهد مرگ قطعی رژیم کودک کش اسراییل باشیم.  

وی ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری در جمعه نصر فرمودند هر ضربه به رژیم صهیون کمک به کل انسانیت است امیدواریم به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

عطیه درحالی که روی صندلی نشسته بود و پوشه افتخاراتش را ورق می‌زد گفت: خدا را شکرم که نعمت حفظ آیات قرآن را به من عطا کرده است.

جلالی با تاکید بر اینکه مسئولان تمام قد در زمینه حجاب ورود کنند، افزود: دیدن حتی یک فرد بی‌حجاب دل هر مومنی را به درد می‌آورد امیدوارم مسئولان با تمام وجود در این قضیه ورود کنند تا شاهد حتی یک فرد بی‌حجاب در جامعه نباشیم.

گزارش: سمیرا رجبی

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.